Alla inlägg den 5 april 2012

Av Andreas - 5 april 2012 10:25

Jag och min fru älskar sushi och så länge vi bodde i Malmö var det enkelt att smita ned till en av de tre sushirestaurangerna i närheten och köpa med sig hem. Nu bor vi ute på landet och har inte samma möjlighet så varför inte göra egen sushi tänkte jag.


 

Resultatet blev riktigt bra och det är verkligen enkelt att göra själv. Det mesta finns i mataffären och receptet för riset står på förpackningen. Jag köpte 500g färsk lax som jag använde, det som är viktigt att tänka på är att laxen bör frysas i tre dygn innan du kan äta den rå, jag har läst att odlad lax skall gå att äta som den är men tycker att det är dumt att chansa.

Rullarna är fyllda med crabsticks, avocado och gurka samt lax, avocado och morötter. Skär tunna stavar av allt och använd dom mindre bitarna av laxen .

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards